Szkoła Podstawowa nr 3 im. Kornela Makuszyńskiego w Bogatyni

Szkoła Podstawowa nr 3 w Bogatyni
Basen w szkole
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow
Shadow
Slider

kiss and ride

W celu poprawy bezpieczeństwa przed wejściem głównym do szkoły została utworzona strefa bezpiecznego wysadzania dzieci „Kiss and ride”. Prosimy stosować się do obowiązującej organizacji ruch - zgodnie z umieszczonymi znakami.

 

Ze względu na powtarzające się incydenty dotyczące wejść osób postronnych na teren Szkoły od 30.10.2023 roku wejście/wyjście ze szkoły będzie odbywać się tylko wejściem głównym. Decyzja została skonsultowana z Radą Rodziców.WEJ WYJ

 

lap110 października 52 czwartoklasistów  z naszej szkoły otrzymało bezpłatne laptopy w ramach realizacji rządowego programu „Laptop dla ucznia”, którego celem jest wsparcie dzieci i młodzieży w rozwoju kompetencji cyfrowych.

Nowy sprzęt dzieciom wręczyli Wiceminister Edukacji i Nauki  Pani Marzena Machałek wraz z Burmistrzem Miasta i Gminy Bogatynia Panem Wojciechem Dobrołowiczem.

laptopy
laptopy

   Realizowany przez Ministerstwo Cyfryzacji program to przede wszystkim wyrównywanie szans w dostępie do nowoczesnego cyfrowego sprzętu. Każdy czwartoklasista, który otrzymał laptop, będzie mógł wykorzystać go do nauki oraz rozwoju swoich talentów i pasji.

   Ucieszyła nas również, przekazana w tym dniu wiadomość, że Gmina Bogatynia otrzymała 24.650.000,00 zł  w ósmej edycji Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych na zadanie „Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej nr 3 im. Kornela Makuszyńskiego w Bogatyni”.

 SP3_z3.jpg

 

laptop1Przekazanie laptopów w ramach projektu Ministerstwa Edukacji i Nauki „Laptop dla ucznia”

10 października 2023 roku o godz. 15:30 na holu A2 (przy sekretariacie szkoły) Burmistrz MiG Bogatynia Pan Wojciech Dobrołowicz przekaże laptopy rodzicom uczniów klas 4.  

Dokumenty niezbędne do otrzymania sprzętu:

- Umowa przekazania na własność 

lub 

- Umowa użyczenia.

lub

Oświadczenie o odmowie przyjęcia komputera przenośnego typu laptop

Osoby, które złożą wymagane dokumenty do 10.10.2023 r. do godziny 15:30 będą mogły odebrać laptopy podczas spotkania.

Osoby, które nie będą uczestniczyły w ww. spotkaniu będą mogły odebrać laptopy po uprzednim umówieniu spotkania z upoważnionym pracownikiem szkoły – Agnieszka Zieniewicz tel. 757733253 wew. 116.

 informacje o projekcie: https://laptopdlaucznia.gov.pl/

logo 300x300

             Szanowni Państwo Dyrektorzy, Nauczyciele i Rodzice!

 W związku z zapytaniami i wątpliwościami dotyczącymi prac domowych zadawanych uczniom i ich oceniania oraz zasad poprawiania przez uczniów niesatysfakcjonujących ocen informuję, że:

  1. Kwestie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych regulują:

- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (tekst jedn.: Dz. U. z 2023 r. poz. 900 z późn. zm.)

- Ustawa z dnia 7 września 1991 r.  o systemie oświaty (tekst jedn.: Dz. U. z 2022 r. poz. 2230 z późn. zm.)

- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 373 z późn. zm.)

    2.  Formy pracy uczniów i zasady ich oceniania określa statut szkoły. Jest on  uchwalany przez Radę Szkoły (społeczny organ szkoły złożony w równych częściach przez nauczycieli, uczniów i rodziców), a w przypadku jej braku przez Radę Pedagogiczną.

    3. Zadawanie i ocenianie prac domowych przez nauczycieli jest legalne. Zgodne z przepisami prawa oświatowego szkoły w swoich statutach szczegółowo regulują kwestie zadawania i oceniania prac domowych. Określają także sposób i termin poprawiania ocen niesatysfakcjonujących uczniów (w tym zwłaszcza ocen niedostatecznych), liczbę podejść do poprawy i wagę nowej oceny.

  4. W opinii Rzecznika Praw Dziecka wyrażonej w dniu 8 stycznia 2020 r. praca domowa pełni ważne funkcje dydaktyczne, utrwala wiadomości zdobyte podczas zajęć w szkole, rozwija inicjatywę ucznia, kształci samodzielność myślenia i działania. To trafna opinia, wszak - jak mawiali starożytni Rzymianie - repetitio est  mater studiorum - powtarzanie jest matką wiedzy. Rzecz jasna zadawanie prac domowych powinno być celowe, przemyślane i dostosowane
do indywidualnych potrzeb ucznia. Prace domowe nie mogą nadmiernie obciążać ucznia, który po zajęciach dydaktycznych w szkole powinien mieć czas na odpoczynek, zabawę, uczestnictwo w życiu rodzinnym, spotkania
z rówieśnikami, a także rozwijanie własnych zainteresowań.

4. To nauczyciel w sposób najbardziej wiarygodny i kompetentny może ocenić indywidualne potrzeby swojego ucznia. W przypadku odczucia, że uczeń jest przeciążony pracami domowymi można zgłosić problem nauczycielowi danego przedmiotu, w dalszej kolejności wychowawcy i dyrektorowi szkoły, który sprawuje w szkole nadzór pedagogiczny. Nie ma takiego problemu, którego nie dałoby się rozwiązać we wspólnocie szkolnej w spokojnej, merytorycznej rozmowie.

5. Roztropnie zadawane prace domowe dobrze służą rozwojowi ucznia. Uczą też obowiązkowości i odpowiedzialności. To ważne, bo misją szkoły jest nie tylko uczyć, ale i wychowywać młode pokolenie. Traktując uczniów z szacunkiem
i serdecznie warto nakładać obowiązki i wysoko trzymać porzeczkę wymagań. Takie przecież będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie.

                                                                            Z poważaniem pozostaję

                                                                                 Roman Kowalczyk

                                                                         Dolnośląski Kurator Oświaty

Wrocław 2023-10-09

csm logo DPP 3eb751cad3

Zarząd PFRON 28 września 2023 roku przyznał dofinansowania na realizację wniosków złożonych w pierwszym naborze programu „Dostępna przestrzeń publiczna”, którego celem jest zapewnienie osobom z niepełnosprawnościami dostępu do przestrzeni publicznej, informacji i komunikacji, a także technologii, urządzeń oraz usług powszechnie dostępnych lub powszechnie zapewnianych, na zasadzie równości z innymi osobami.

Wśród instytucji, które otrzymały wsparcie znalazła się Szkoła Podstawowa nr 3 w Bogatynia, która złożyła wniosek aplikacyjny w ramach Moduł A: likwidacja barier architektonicznych lub informacyjno-komunikacyjnych przez jednostki samorządu terytorialnego lub ich jednostki organizacyjne.

Otrzymane wsparcie w wysokości 550 000 złotych wymagało zagwarantowania wkładu własnego Jednostki Samorządu Terytorialnego w wysokości 137 500 złotych.

W ramach dofinansowania zaplanowano zakup platform przyschodowch, w celu zapewnienia komunikacji pionowej wewnątrz budynku, remont windy przy basenie szkolnym, przystosowanie toalet dla osób z niepełnosprawnościami, zakup pętli indukcyjnych.

Facebook

Bannery

eDziennik

vulcan

Nauka zdalna

teams

EPUAP

epuap

Poczta

Email Marketing Service

BIP

bip

Serwer FTP

ftp

Stowarzyszenie

sto

Szkoła Podstawowa nr 3 im. Kornela Makuszyńskiego w Bogatyni