Jak co roku nasza szkoła przystąpi do Konkursu Kangur Matematyczny 2021 (dla uczniów klas 2-8). Konkurs odbędzie się 18 marca 2021 r.
W tym roku ze względu na ograniczenia związane z pandemią może się zdarzyć, że konkurs zostanie przeprowadzony online. (Na razie organizatorzy przygotowują się do konkursu tradycyjnego - papierowego dla wszystkich). Opłata za udział w Konkursie Kangur Matematyczny wynosi 10 zł. Ze względu na obostrzenia związane z przebywaniem osób postronnych w szkole, wpłaty za udział w konkursie powinny być dokonane przelewem na konto Rady Rodziców (do 9 lutego 2021r.).
Numer konta Rady Rodziców: 11 1090 1971 0000 0005 2400 5308,
w tytule wpłaty należy wpisać imię, nazwisko ucznia, klasę oraz informację: opłata za udział w Konkursie Kangur Matematyczny
Zachęcamy wszystkich uczniów do wzięcia udziału w tych matematycznych zmaganiach!
Regulamin Konkursu Kangur Matematyczny znajduje się pod linkiem:
https://www.kangur-mat.pl/dokumenty/regulamin.pdf
(Rodzice uczniów, którzy zadeklarują udział, będą zobowiązani do wypełnienia formularza zgody, który zostanie przekazany po uzyskaniu informacji o dokonanych wpłatach.)
Z prawdziwą przyjemnością ogłaszamy zwycięzców szkolnego konkursu dla uczniów klas I – III „Rodzinny stroik bożonarodzeniowy”.
Wszystkie prace konkursowe wzbudziły zachwyt organizatorów, zaskoczyły oryginalnością wykonania i pomysłowością. Stroiki zostały wykonane bardzo starannie i widać w nich było zaangażowanie całych rodzin.
Oto wyniki konkursu:
I miejsce
Oliwia Lisiak kl. 1c
Michał Rybak kl. 2c
Weronika Piątek kl. 1c
II miejsce
Tymoteusz Gorczyński kl. 1b
Hubert Ośko kl. 1c
Mateusz Sapielski kl. 1b
III miejsce
Emilia Ociepka kl. 1c
Szymon Łojko kl. 1b
Wiktor Ambroziewicz kl. 1c
Wyróżnienie
Marianna Obuchowicz kl. 1c
Julia Szulenin kl. 2a
Gratulujemy laureatom. Nagrody czekają. Po powrocie do szkoły
z przyjemnością je wręczymy.
18 stycznia 2021 r. uczniowie klas 1 – 3 zgodnie z planem lekcji spotykają się z nauczycielami w wyznaczonych salach lekcyjnych. Uczniowie wchodzą do budynku pojedynczo. Usta i nos zakrywają maseczkami. Po wejściu dezynfekują ręce.
Z dzieckiem może przyjść jedna osoba dorosła. Rodzice/opiekunowie mają obowiązek zachowania dystansu, przynajmniej 1,5 m od innych uczniów, ich rodziców i pracowników szkoły. Rodzice/opiekunowie muszą posiadać maseczki zakrywające usta i nos. Po wejściu do szkoły dezynfekują ręce.
W związku z wytycznymi MEiN, MZ i GIS obowiązuje zasada – każda klasa w trakcie przebywania w szkole nie ma możliwości (lub ma ograniczoną do minimum) kontaktowania się z pozostałymi klasami.
Przydział sal lekcyjnych i miejsca wejścia do placówki:
Klasy pierwsze:
Klasa 1a – gab. 45 - wejście przez drzwi pod łącznikiem, uczniowie będą mieli dostęp do swoich szafek;
Klasa 1b – gab. 134, wejście przez drzwi pod łącznikiem, uczniowie okrycia wierzchnie pozostawiają w gab. 136 (nie korzystają z szafek);
Klasa 1c – gab. 54, wejście pierwszymi schodami od ulicy Zamoyskiego, uczniowie okrycia wierzchnie pozostawiają w gab. 53 (nie korzystają z szafek).
Klasy drugie:
Klasa 2a – gab. 138 - wejście drugimi schodami od ulicy Zamoyskiego, uczniowie okrycia wierzchnie pozostawiają w gab. 137 (nie korzystają z szafek);
Klasa 2b – gab. 113, wejście od strony Miasteczka Ruchu Drogowego – drzwi na blok A3, uczniowie okrycia wierzchnie pozostawiają w gab. 114 (nie korzystają z szafek);
Klasa 2c – gab. 106, wejście główne, uczniowie okrycia wierzchnie pozostawiają w gab. 107 (nie korzystają z szafek).
Klasy trzecie:
3a – gab. 32, wejście od strony Miasteczka Ruchu Drogowego – drzwi na blok A4, uczniowie okrycia wierzchnie pozostawiają w gab. 30 (nie korzystają z szafek);
3b – gab. 25, wejście od strony Miasteczka Ruchu Drogowego – drzwi na blok A3, uczniowie okrycia wierzchnie pozostawiają w gab. 24 (nie korzystają z szafek);
3c – gab. 38, wejście od strony Miasteczka Ruchu Drogowego – drzwi na blok A4, uczniowie okrycia wierzchnie pozostawiają w gab. 38 (w części tylnej gabinetu);
Zajęcia dodatkowe – rewalidacyjne, logopedia, terapia pedagogiczna, koła zainteresowań, zajęcia wyrównawcze, zajęcia dla uczniów powracających z zagranicy odbywają się zgodnie z planem.
Świetlica czynna będzie od 7.00 do 15.30.
Od 18 stycznia rusza stołówka szkolna. Obiady dla uczniów klas 4 – 8 będą na wynos, natomiast uczniowie klas 1 – 3 będą mogli zjeść obiad w szkole (z zachowaniem reżimu sanitarnego). Stołówka będzie czynna do godz. 14.00.
Prosimy o stosowanie się do zasad organizacyjnych i sanitarnych.
Wyjątkowy pomysł na mikołajkowy prezent dla swoich wychowanków miała pani Anna Lipko – Kadzewicz, nauczycielka ze Szkoły Podstawowej nr 3. Na jej zaproszenie, specjalnie dla klasy VI „d”, lekcję on-line poprowadził niezwykły gość - pan Karol Wójcicki. Jest on twórcą największego w Polsce astronomicznego fanpage'a na Facebooku "Z głową w gwiazdach" i znanym popularyzatorem astronomii.
Pan Karol w pasjonujący sposób opowiadał o tym, co dzieje się na zimowym niebie. Zachęcał do obserwacji Geminidów, czyli roju grudniowych meteorów. Choć "spadające gwiazdy" kojarzą nam się raczej z latem, to wcale nie sierpniowe Perseidy są najaktywniejszym rojem meteorów w roku. Palma pierwszeństwa należy do dwóch zimowych rojów: grudniowych Geminidów i styczniowych Kwadrantydów. Wspomniał też o występującym raz na kilkaset lat zjawisku - wielkiej koniunkcji dwóch największych planet Układu Słonecznego - Jowisza i Saturna. Ich zbliżenie będzie jednym z najbardziej widowiskowych zjawisk astronomicznych w 2020 roku. Obie planety już za kilka dni (21 grudnia) zbliżą się do siebie na odległość zaledwie 6 minut łuku, czyli ok. 1/5 średnicy Księżyca w pełni. Tak niewielka odległość sprawi, że nawet używając teleskopu o naprawdę dużym powiększeniu będziemy w stanie podziwiać szczegóły obu planet jednocześnie. Tuż obok pasiastego Jowisza z jego galileuszowymi Księżycami, będzie można zobaczyć pierścienie Saturna. Pan Karol zapewniał, że takie widoki zdarzają się niezmiernie rzadko!
Najwięcej czasu pan Karol poświęcił zaćmieniu Słońca. Omówił genezę powstania tego zjawiska oraz jego rodzaje. Dowiedzieliśmy się, że ostatnie całkowite zaćmienie Słońca widoczne w Polsce miało miejsce w 1954 roku, a najbliższe będzie w 2135 roku. Przedstawił nam „zaćmieniowy rozkład jazdy”, czyli gdzie i o której należy stanąć w zaćmieniowym cieniu. On sam miał szczęście uczestniczyć w czterech takich wydarzeniach: na Syberii, w Chinach, USA i Chile. Pokazał nam filmy i zdjęcia z tych wyjazdów. Wszystkie te obrazy oraz sposób, w jaki o tym opowiadał, wywarły na nas wielkie wrażenie.
Pan Karol przeżywał, że ze względu na obostrzenia związane z pandemią, nie będzie mógł po raz piąty stanąć w cieniu Księżyca, który przemknął 14 grudnia br przez Amerykę Południową, między wybrzeżem Pacyfiku w Chile, a wybrzeżem Atlantyku w Argentynie. Każdy, kto znalazł się na jego drodze, przez ok. 2 minuty mógł na niebie zobaczyć całkowite zaćmienie Słońca.
Nie zabrakło również pytań do prowadzącego. Uczniowie byli ciekawi, czy ludzie będą kiedyś mieszkać na Marsie oraz czy pan Karol chciałby polecieć w kosmos? Hubert pochwalił się zdjęciami zrobionymi podczas zaćmienia Księżyca w 2018 roku, na co pan Karol opowiedział o swoich perypetiach związanych z podróżą na to zaćmienie. Było bardzo wesoło. Na koniec Julka przekazała w imieniu klasy podziękowanie za kosmiczną lekcję.
45 minut lekcji minęło z prędkością światła. Pan Karol naładował nas pozytywną energią i zaraził nie tylko swoją miłością do astronomii, ale również do zwiedzania, eksplorowania i działania. To była prawdziwa gratka (gwiazdka) prosto z nieba!
Relację spisała, zaproszona na lekcję z Karolem – jego wierna fanka – Aneta Strojanowska.