W bieżącym roku szkolnym przystąpiliśmy do to ogólnopolskiego konkursu „Jestem Eko”, poświęconego tematyce ekologicznej, skierowanego do uczestników szkolnych kół przyrodniczych z całego kraju, który jest uzupełnieniem wiedzy praktycznej z zakresu ekologii.

Wzięliśmy w nim udział również ze względu na propozycje ciekawych zajęć pozalekcyjnych, podczas których uczniowie mogli zapoznać się z rozmaitymi praktycznymi aspektami „bycia eko”, jakie w prosty sposób mogą zostać włączone do życia codziennego. Zapoznali się, między innymi, z pojęciami np.: upcyklingu, zero waste, oszczędzania zasobów, bioróżnorodności, działania pro natura. Organizatorzy przekazywali szkole materiały, zawierające scenariusze lekcji, karty pracy, ciekawostki, tematy do dyskusji, quizy wiedzy, słowniczki pojęć oraz skierowane do uczniów propozycje działań ekologicznych do wdrażania poza szkołą, np. w domu.

W październiku przyjęliśmy wyzwanie – „Życie bez śmieci”  - i postaraliśmy się żyć tak, żeby minimalizować odpady, używając opakowań i przedmiotów wielorazowych. Na zajęcia przynieśliśmy przedmioty wielokrotnego użytku, takie które mają zastosowanie na co

dzień w gospodarstwie domowym np. pojemniki na kanapki, torebka prezentowa z szarego papieru, gumka recepturka oraz opakowania jednorazowe: kubki, styropianową tackę, sztućce - aby pokazać kontrasty i zaproponować używanie wielorazowych przedmiotów zamiast jednorazówek.

Uczniowie, po zajęciach na kole przyrodniczym, obserwowali i aktywnie uczestniczyli w poprawnej segregacji odpadów we własnym domu, stosowali przedmioty wielokrotnego użytku na co dzień i starali ograniczać się do zakupów tylko naprawdę im potrzebnych przedmiotów oraz starali się nie używać tzw. jednorazówek.

1     2