image 02 27Nasza szkoła bierze udział w projekcie BLISKO – Gamingowa Bogatynia realizowanym przez Bibliotekę Publiczną w Bogatyni. Pierwszy etap odbył się 20. października 2021 roku w szkolnej czytelni – quiz „Czytam i oglądam” dla uczniów klas VII i VIII. Uczniowie odpowiadali na pytania dotyczące filmów będących adaptacjami książek. Zgadywankę przeprowadzono za pomocą platformy do tworzenia quizów – Kahoot. W konkursie wzięło udział 28 chętnych uczniów, z których wyłoniono 5 zwycięzców: Maja Krukowska, Jakub Dragan, Maksymilian Biliński, Szymon Cieśliński, Wiktor Jabłonowski.

      Kolejny etap odbył się 19. listopada 2021 roku w Bibliotece Publicznej w formie Escape Roomu. W grze wzięły udział trzy drużyny z trzech bogatyńskich szkół podstawowych. Naszą szkołę reprezentowali: Maja Krukowska, Julia Pawłowska, Jakub Dragan, Szymon Cieśliński i Kacper Wolkiewicz. Rozwiązywali 11 zadań. Były to między innymi: poszukiwania kart z imionami w określonym miejscu w księgozbiorze czy zrobienie grupowego selfie i wysłanie go na adres mailowy, który ukryto w kąciku zabaw dla dzieci. Po każdym wykonanym poleceniu zespoły otrzymywały jedną literę hasła, które należało ułożyć po ukończeniu wszystkich zadań. Najszybciej z tym wyzwaniem poradzili sobie nasi uczniowie i zajęli I miejsce.

      W ramach projektu uczniowie odwiedzili także muzeum Bractwa Ziemi Bogatyńskiej. Lekcja muzealna wśród intrygujących eksponatów
z zamierzchłej historii była nowością dla uczniów, którzy do tej pory nie uczestniczyli w takim działaniu i nie poznawali w ten sposób swojej małej Ojczyzny.  Panowie z Bractwa Ziemi Bogatyńskiej z wielkim zaangażowaniem starali się zaciekawić młodzież najstarszą historią miasta. Uczniowie mieli również okazję zapoznać się z zabawą historyczną – „Moja mała Ojczyzna”. Do odpowiedniego miejsca z grą w Internecie zaprowadził ich kod QR. Wycieczka wzbudziła duże zainteresowanie wśród młodzieży, biorącej w niej czynny udział oraz była doskonałą lekcją żywej historii, kształtującą świadomość regionalną młodego pokolenia.

      Wszystkie działania dotyczyły przygotowań do realizacji głównego zadania projektu, czyli stworzenia miejskiej terenowej gry, rozrywki dla całej rodziny w aplikacji Action Track. Gra, zabawa i historia to połączenie tego, co znajdzie swoje zastosowanie w II etapie Gamingowej Bogatyni.